Popular Posts

Thursday 1 March 2012

HIKMAHNYA DOA 3

DOA SI ISTERI..

YA ALLAH ...
andai suamiku ini adalah pilihan-MU di Arash
berilah aku kekuatan untuk terus bersamanya,
Andai suamiku inilah yang akan membimbingku di titian MU
kurniakanlah aku sifat kasih sayang dan redha atas segala perbuatannya,
Andai suamiku ini adalah bidadara untukku disyurga-MU ,
limpahkanlah aku dengan sifat tawaduk akan segala perintahmu ,
Andai suamiku ini adalah yang terbaik untukku ,
peliharalah tingkahlakuku daripada menyakiti perasaannya.

Tapi YA ALLAH...
Andai suamiku ini ditakdirkan bukan untukku seorang ,
KAU tunjukkanlah jalan terbaik untuk kuharungi segala dugaan-MU ,
Andai suamiku tergoda dengan keindahan dunia-MU ,
limpahilah padaku kesabaran untuk terus membimbingnya , Andai suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalikuan , kurniakanlah kekuatan untuk aku perbetulkan keadaannya ,
Andai suamiku mencaitai kesesatan ,
KAU pandulah aku untuk menariknya dari terus terlena .

Amin , amin , amin YA RABBAL ALAMIN..

*Doa ini baik untuk diamalkan secara beristiqamah semoga mendapat kebahagiaan hidup didunia dan akhirat.

Kredit to ( 100 pesanan terakhir RASULULLAH..Muhd Nasruddin Dasuki , karangkraf )

No comments:

Post a Comment